Patky

Nelze najít produkty odpovídající výběru.

Cyklistické koncovky rámu

Cyklistická koncovka rámu není jen speciální doplněk, který může sloužit pro montáž vozíku za kolo. Také by se to nemělo srovnávat s vybavením aut. Jde ovšem o vyměnitelný díl rámu jízdního kola, který slouží k přišroubování zadní přehazovačky. Má každé kolo takovou patku? Ano, i když se od sebe liší svým tvarem. Některé, jako například v případě dráhových kol, jsou nedílnou součástí rámu a neslouží k montáži přehazovačky. Umožňují pouze montáž kol.

Kdy je dobré vyměnit patku rámu?

Patka rámu je, jak již bylo výše uvedeno, vyměnitelným prvkem. Ale kdy by se měla vlastně vyměnit? Než k tomu přejdeme, stojí za to si vysvětlit další úlohu, kterou u kol plní. Už jen protože úloha patky nekončí jen v montážním bodě pro zadní přehazovačku.

Úkolem patky rámu je ... zajistit jisté ohnutí a když to bude nezbytné nutné tak i její vlastní zlomení. Může to znít divně, ale je to tak. V případě převrácení kola na stranu pohonu (tedy na tu stranu, kde jsou přehazovačky, řetěz nebo kazeta / volnoběžka) by totiž měla absorbovat sílu nárazu a do určité míry ochránit přehazovačku před poškozením. Díky tomu, lze výrazně ušetřit – zadní přehazovačka je ve většině případů mnohem dražší než patka rámu.

Pokud se kolo nepřevrátí tak patku rámu přehazovačky není potřeba vyměňovat. Pokud k tomu ale už dojde, je dobré tento prvek vyměnit.

Jak se taková patka dá vyměnit?

Výměna patky rámu vypadá na první pohled velice snadně. Stačí si přeci koupit novou, odšroubovat starou a namontovat novou.

Takhle to ve zkratce podle návodu opravdu je. Reálně to, ale vůbec tak snadné není. Je totiž nutné najít tu správnou koncovku rámu pro daný typ kola. Každé kolo se totiž liší a má jiné koncovky. Nejlepším řešením je se podívat na webové stránky výrobce nebo vyrazit do autorizovaného servisu, kde vám pomohou a objednají přesně takový model, který potřebujete.

To Top